Αντί Επιλόγου

Περπατούσα σε σοκάκια της παλιάς πόλης, χαμένος στις αναμνήσεις περασμένων μα όχι ξεχασμένων, μηρυκάζοντας στον ουρανίσκο της καρδιάς τον απόηχο πνιχτών φιλιών όταν είδα μπροστά μου ένα μικρό, χάρτινο αεροπλανάκι απ’ αυτά που αρέσκονται να φτιάχνουν από κόλλες χαρτί τα παιδιά. Το αεροπλανάκι ήταν γερμένο και τα φτερά του τσαλακωμένα, δίπλα ακριβώς από μια λακούβα με λασπόνερα.

Αυθόρμητα, έσκυψα και το μάζεψα. Στο εσωτερικό των πτυχώσεών του διέκρινα γράμματα από πολυκαιρισμένο μπλε μελάνι. Το ξεδίπλωσα και είδα μια παλιά σφραγίδα που έγραφε «by airmail», ήταν λοιπόν ένας ταχυδρομικός φάκελος πριν γίνει αεροπλάνο. Είχε κι άλλα γραμμένα όμως, γραμμένα στο χέρι:

«… Μ’ άφησες μόνο, έγραφε, με ένα χάρτινο μισοβυθισμένο στόλο φαντασμάτων και τη μνήμη μου πλήρη μηνυμάτων και ουλών. Και τί να τα κάνω τώρα εγώ αυτά τα ερείπια; Να σμιλέψω μια αφηρημένη καρδιά μεταμοντέρνας αισθητικής και ψυχρής ιδιοσυγκρασίας; Θα το μισήσω το γλυπτό πολύ σύντομα, γιατί δεν ήθελα να κάνω τέχνη, να αγαπήσω ήθελα και να αγαπηθώ.

Και τα καράβια, θα τα κάψω με το βλέμμα ή θα τα αφήσω να παρασυρθούν μακρυά, από τα δάκρυα. Τη μνήμη όμως; Να τη διαγράψω σα να μην υπήρξε ποτέ; Τι θα μείνει έπειτα από τη ζωή μου; Ένα άδειο δωμάτιο δίχως άλλο χρόνο; ..

Είχε κι άλλα γραμμένα αλλά είχαν μουτζουρωθεί με βία, λες και ο ανώνυμος συγγραφέας είχε μετανιώσει γι’ αυτά. Κάτι από αυτά που διάβασα με άγγιξε μ’ ένα πολύ προσωπικό τρόπο, έτσι αντί να πετάξω το χαρτί το δίπλωσα ευλαβικά και το έβαλα στην εσωτερική μου τσέπη, αυτή που είναι πάνω απ’ την καρδιά. Μετά, συνέχισα τον περίπατό μου.

4 Σχόλια

  1. Ταίριαξε με την «μνήμη» μου.

    Καλή σου μέρα

  2. Βάσσια, υπάρχει άραγε άνθρωπος που να μην μπορεί να πει «το έζησα κι εγώ»; Δε νομίζω. Η ιστορία της ζωής μας… Καλημέρα.

  3. Tο θέμα είναι εάν το γράμμα παραδόθηκε ή εάν έμεινε στα χέρια του επίδοξου αποστολέα…

  4. By Airmail, αγαπητέ Spy. Η αμεσότητα βέβαια, ποτέ δεν υπήρξε της μοδός ανάμεσά .. τους. Ίσως το σαβουάρ βιβρ… ποιος ξέρει..

Σχολιάστε

