Λέξεις

words-logo.jpg

Υγρασία. Ο αέρας πυκνός, νοτισμένος με καλοκαιρινά αρώματα. Σκόρπιες νότες, απαραίτητο συστατικό μιας τουριστικής περιοχής στριμώχνονται στ’ αυτιά μου, προσπαθώντας να πάρουν σειρά από τις ιδέες που επίμονα παλεύουν να προσδιορίσουν την σύγχρονη κοινωνία.

Παιδεία, πολιτική, λέξεις έντασης, αμφιλεγόμενες έννοιες μονομαχούν στο δυναμικό πεδίο που δημιουργείται από 3 εγκεφάλους, με τη βοήθεια του λαϊκού οίνου.

Αγωνία. Βουβή κραυγή αντίδρασης ενάντια σε μια αλλοτρίωση που έχει πλέον διαπεράσει την επιδερμίδα μιας «σύγχρονης» Ελλάδας και βυθίζεται αμείλικτα στα υποδόρια στρώματα, μεταστοιχειώνοντας μια παράδοση ενστικτώδη σε καταναλωτικό lifestyle.

Αγωνία, για τις λέξεις. Ποια είναι η σωστή σειρά; Ποια είναι η σωστή έννοια; Ποιο είναι το νόημα που μεταφέρουν;

Τι σημασία έχει η επάρκεια στη γλώσσα, στο λόγο, ως προς τη διαμόρφωση μιας καλύτερης ή πιο υγιούς κοινωνίας;

Υπάρχει συγκεκριμένη βούληση που στοχεύει στην αξίωση ή απαξίωση της γλώσσας;

Κάποιοι λένε, ¥€$.

Είναι κι αυτό μια άποψη.

Γιατί δε διδάσκεται πλέον η ορθογραφία στο δημοτικό; Τι πρότυπα έχουμε στην παιδεία (ναι, στην παιδεία και όχι στην εκπαίδευση); Ποιος τα καθορίζει και με τι κριτήρια;

Στη σύγχρονη κοινωνία μας, οι νέοι ανατρέφονται με την απαίτηση να έχουν την ελευθερία να κάνουν ό,τι θέλουν. Σωστό ή λάθος; Και γιατί;

Τι είναι ελευθερία;

Αγωνία. Αγωνία για τη σταδιακή απώλεια ενός πολιτιστικού πλούτου που σωρεύτηκε με πολύ κόπο για να μετατρέψει μια αγέλη ζώων σε κοινωνία ανθρώπων.

8 )

Ποιος είπε ότι όλοι διασκεδάζουν με τον ίδιο, trendy τρόπο;

10 Σχόλια

  1. Ε;

    Δεν έχω να πω, γιατί απλούστατα δεν έχω χρόνο να σκεφτώ, γιατί πολύ απλά για να κρατάω ένα μισθό πιο πάνω από το βασικό μετά από 20 χρόνια προϋπηρεσίας (που θεωρείται πολύ καλός αλλά δεν είναι) καλούμε να δουλεύω 12 ώρες από τις 24 και στις υπόλοιπες που μου απομένουν προσπαθώ να χωρέσω υποχρεώσεις και να καλύψω ανάγκες. Δυστυχώς πρέπει όμως και να κοιμάμαι λίγο…ε δεν έχω πια ούτε μυαλό ούτε διάθεση να απαντήσω σε τέτοιου τύπου προβληματισμούς.

    Μάλλον σε αυτό ποντάρουν.

    Όχι δε διασκεδάζουν όλοι οι άνθρωποι με τον ίδιο τρόπο αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

  2. Εξαιρετικά ουσιώδες φίλε μου.Η κάθε λέξη.
    Ελληνικότατα δε γραμμένο και διατυπωμένο.
    Πόσο χαίρομαι να διαβάζω τέτοιες σκέψεις!
    Δεν πιστεύω όμως να θες τις δικές μου απόψεις στα ερωτήματα που έθεσες,διότι,οι εκθέσεις ιδεών με αιτιολόγηση αυτών συνάμα,συν παραπομπές-για να είμαστε και σοβαροί- ε! παίρνουν πολύ χώρο!!!

    Πάντως,θα ήθελα η εξέλιξη να μη συνεπάγεται και αλλοτρίωση της γλώσσας και της Ελληνικότητάς μας,το θεωρώ εγκληματικό,για πολλούς λόγους.

    Όσον αφορά την ελευθερία,γνωστό ότι η δική μας σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου.

    Επίσης,το «να σκέπτεται κάποιος ελεύθερα,είναι ωραίο.Το να σκέπτεται όμως ορθώς,ωραιότερο.» Βολταίρος.
    Και βεβαίως…
    «Η αχαλίνωτη ελευθερία,οδηγεί στην καταθλιπτική δουλεία» Πλάτων,βεβαίως,και…φιλιά…και χαίρεται!

  3. > Γλυκερία, χμμ.. παραφράζω τον εαυτό μου: «Αγωνία, για τα posts. Ποια είναι η σωστή σειρά; Ποια είναι η σωστή εποχή; Ποιο είναι το νόημα να ανεβάζεις κάτι τόσο βαρύ όταν ο κόσμος έχει ήδη χτυπήσει μπιέλα από τον καύσωνα;»
    Έτσι είμαι ώρες ώρες, εκτός χρόνου 😀
    Όσο για σένα, ντούρασελ… all weather philosopher 🙂

  4. οκ, χρειαζεσαι διακοπες…
    Ποτε θα παμε chalki-diki??? 😛

  5. ουσιώδη και σημαντικά τα θέματα που θίγεις…

    δεν ξέρω αν χρειάζεσαι όντως διακοπές, αλλά όλοι μας χρειαζόμαστε πράγματι μια οριστική «διακοπή» από αυτήν την κατάσταση…

    αλλά από ην άλλη, φίλε, χωρίς ουσιαστικούς συμμάχους δεν ξέρω πώς μπορεί κανείς να συγκρατήσει μια τόσο γενικευμένη τάση…
    [σήμερα είμαι στα απαισιόδοξά μου, ίσως αύριο να απαντούσα αλλοιώς…]

  6. Ελπίζω να μου επιτρέψεις λίγο SPAM…
    Εξ’ αιτίας της βαριάς διάθεσης (κυρίως λόγω καιρού), αντί να σχολιάσω εδώ, σε παραπέμπω σε 3 post που είχα ανεβάσει πριν 1 χρόνο.
    Κάνε τον κόπο να μπεις στο blog μου, διάλεξε Ιούνιο 2006 και διάβασε τα κείμενα με τίτλο:
    Τα παπαγαλάκια
    Γλώττα
    Γλώττα (Μέρος 2ο)

    May the Force b with u…
    papet

    ΥΓ. Τον τελευταίο καιρό, όλο και περισσότερο απολαμβάνω τα posts σου.

  7. Που εισαι ρε αδερφε δωσε κανενα σημα….
    (πλακα πλακα μου ελειψες)

  8. > ΌΛΟΙ… Διακοπεύω, blogικά (κυρίως) και έχω και κάτι δουλίτσες που σε συνδυασμό με τις ζέστες με στείλαν στο ψυγείο… Σόρρυ, επιστρέφω σε λίγες ημέρες. Να είστε όλοι καλά, θα απαντήσω μετά το ΣΚ στον καθένα σας… 🙂

  9. Από τότε που έβαλα ανεμιστήρα ταβανιού στο δωμάτιό μου, ή όπως αλλιώς λέγεται τον παρακολουθώ να περιστρέφεται. Κάθε μέρα αυξάνω την ταχύτητα και τον παρακολουθώ με μια χαζομάρα στα μάτια που μια μέρα μπερδεύτηκε η μητέρα μου και μαζί με τις γλάστρες πότησε κι εμένα.
    Περιμένω βασικά να απογειωθεί το δωμάτιό μου με την δύναμη από τους έλικές του και τότε να βιώσω αυτό που θέλει πλέον κάθε Αθηναίος.
    Να μην μένει στην Αθήνα.

    Καλό καλοκαίρι, σας πλεονασμός μου ακούγεται.
    Δηλαδή αν ευχηθώ κακό καλοκαίρι, το ¨καλό» θα αφαιρέσει το «κακό» και θα μείνει το ¨καίρι»;
    Παραληρώ…

Σχολιάστε

