I Dare you..

mclarenf1_race1.jpg 

I Dare you..

I Double Dare you 

 

Την απόσυρση του Traction Control από το 2008 δήλωσε η FIA ως μια προσπάθεια για την αύξηση του θεάματος στην F1.

Τι είναι όμως το περίφημο Traction Control και για ποιο λόγο το αφαιρεί η FIA από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχει στην διάθεση του ο πιλότος?

Το Traction Control λειτουργεί σαν το ESP το οποίο έχουμε στα αυτοκίνητα μας με κάποιες όμως διαφορές. Η φιλοσοφία του ESP είναι ότι εάν μπούμε με παραπάνω χλμ σε μια στροφή, μειώνει την ταχύτητα του οχήματος προφυλάσσοντας μας από κάποιο ατύχημα. Το Traction από την άλλη, διοχετεύει την κατάλληλη δύναμη στους πίσω τροχούς έτσι ώστε να περάσει το μονοθέσιο όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Στην κορυφή της στροφής οι πιλότοι πατούν τέρμα γκάζι και ανάλογα με την αεροδυναμική του μονοθεσίου λειτουργεί το Traction· «ο γητευτής των αλόγων».

Χωρίς το Traction, με τα περισσότερα μονοθέσια να αποδίδουν κάτι περισσότερο από 700 ίππους, επαφίεται καθαρά στην ικανότητα του πιλότου το πόσο γρήγορα και καθαρά θα περάσει από μια στροφή ή θα ολοκληρώσει ένα γύρο.

Κατά την διάρκεια του αγώνα, ένας πιλότος χωρίς Traction πρέπει να είναι συγκεντρωμένος να προστατεύει τα ελαστικά του και να αντιμετωπίζει προβλήματα υπερστροφή ισχύος (συνήθως με ανάποδα).

Ο λόγος που το αποσύρει η FΙA είναι για το παράπονο που έχουμε όλοι μας· σε τρεις αγώνες είδαμε μόνο ένα κατά τ’ άλλα εκπληκτικό προσπέρασμα που έκανε ο Nick Heidfeld στον παγκόσμιο πρωταθλητή Fernando Alonso.

Φυσικά εξαιρούνται τα προσπεράσματα εκκίνησης που σ’αυτά παίζει ρόλο κυρίως το φορτίου καυσίμου, τα αντανακλαστικά του πιλότου και το σετ ελαστικών.

Είναι γνωστό ότι ο Juan Pablo Montoya έχει την ικανότητα να χειρίζεται πολύ καλά περιπτώσεις υποστροφής και υπερστροφής στο μονοθέσιο, ο οποίος όμως δεν είναι πλέον πιλότος στη Formula 1. Ένα ενδιαφέρον ερώτημα που προκύπτει από αυτήν την εξέλιξη είναι ποιοι πιλότοι θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν σε αυτήν την αλλαγή. Το σίγουρο είναι ότι θα είναι μια πρόκληση για όλους.

Προς το παρόν ελπίζουμε στις 13 Μαΐου στην Ισπανία να δούμε περισσότερο θέαμα και προσπεράσματα.

Until next time tata…LFT

Advertisements

2 Σχόλια

  1. Έτσι, LFT. Να φύγουν από τη μέση τα .. βοηθήματα, να δούμε ποιοί είναι οι μάστορες 😉
    Άλλωστε, κι εμείς οι «Σουμάχερς» (παλιές δόξες) του περιφερειακού δεν έχουμε traction control system, ψέμματα;

  2. Χωρίς ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης λίγοι θα βουτάνε με 4G στα χέρια τους για να κάνουν προσπέραση και να το πετυχαίνουν, φυσικά αυτούς του λίγους περιμένω να δω!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: